24 Ocak 2017 Salı

Sosyal Medya Sevgi için Çalışacak


Goebbels ve Hitler 20. yüzyılı kana bulayan eli kanlı iki caniydi. 9 milyon Almanı ırkçı ideallerin peşinde ölüme sürüklediler. 2. Dünya Savaşı adı verilen bu toplu katliam 70 milyon insanın canına mal oldu. 2 psikopat katilin en önemli silahı propaganda yöntemleri idi. Nazi propaganda örgütünün devreye soktuğu yalanları dönemin tüm iletişim kanallarında hiç durmadan tekrarlayarak insanları kandırdılar, manipüle ettiler. Milyonlarca Almanı sonu gelmez bir savaşın içine sürüklediler.






Yalana dayalı propagandayla kitleleri yönlendirmek kuşkusuz sadece Nazilerin kullandığı bir yöntem değildi. Bolşevikler, Kızıl Kmerler ve daha birçokları için propaganda vazgeçilmez bir silah oldu. 21. yüzyılda ise gelişen teknoloji başta terör örgütleri olmak üzere, manipülasyon yapmak isteyen odaklara geniş imkanlar sağlıyor. Internet ve akıl almaz bir hızla gelişen sosyal medya, çoğu zaman yalanların kolayca ortaya atıldığı, tek bir tuşla dünyanın dört bir yanına ulaştığı, birkaç saniye içinde milyonlarca kez tekrarlanabildiği bir mecra haline geldi. Barış, dostluk ve iyilik için kullanıldığında son derece faydalı bir araç olan sosyal medya kötülüğü yaymak isteyenlerin elinde tehlikeli bir araca dönüşüyor. Her gün defalarca denetimsiz, kontrolsüz, isimsiz, imzasız, provokatif, manipulatif bilgi bombardımanına tutulmaktayız.





Bugün yaklaşık 2 milyar insan sosyal medya kullanıyor. Akıllı cep telefonlarının hızlı yükselişi ile 2020 itibariyle bu rakamın 3 miyara ulaşması bekleniyor. Facebook 1,7 milyar aktif üye ile dünyanın %20’sine ulaşmakta. Youtube’ın 1 milyar, Google+’ın 550 milyon, Instagram ve Linkedin’in 400’er milyon,  Twitter’ın 350 milyon, Snapchat  ve Pinterest’in ise 100’er milyon üyesi var. Rus Facebook’u olarak adlandırılan Vkontakte 10 yılda 400 milyon üyeye ulaşırken, Çin Facebook’u Q-zone aynı sürede 1 milyar sınırına vardı. Bu sosyal medya platformları peşlerinde mesajlaşma uygulamalarını da getirdi. İnsanlar çoğu zaman telefon yerine WhatsApp, Facebook Messenger ya da Wechat’i kullanmaya başladılar. WhatsApp, Wechat ve Facebook Messenger 1 milyar üye sınırını ilk aşanlar oldu. QQ ise 2016 itibariyle 900 milyon kullanıcıya sahip. WhatsApp ve Facebook Messenger’da günde 60 milyar mesaj gönderiliyor. İletişim çağı olarak da adlandırılabilecek 21. yüzyılda insanlar tarihin hiçbir döneminde olmadığı kadar iletişim halindeler.


Bugün Occupy Wall Street, Black Lives Matter gibi protesto hareketleri sosyal medya üzerinden örgütleniyorlar. Arap baharında ya da Avrupa sokak gösterilerinde Facebook büyük lojistik destek sağladı. Sosyal medya ve iletişim çağı 21. yüzyıl neslini de ortaya çıkardı. Y-generation ya da Millenials olarak adlandırılan 1990 ve 2000 doğumlulardan oluşan bu nesil yeni bir kültürü temsil etmeye başladı.

Devamını Okumak için Tıklayınız







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder